آموزش تعمیرات انواع خودرو کلیک کنید

 

آموزش برق خودرو کلیک کنید

 

مجموعه عظیم تعمیرات خودرو کلیک کنید

دانلود آموزش تعمیرات پژو پارس - تعمیرات خودرو
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زکات دانش نشر آن است . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 94 مهر 27 , ساعت 7:26 عصر

ویژگی های خاص مهره سیبک

مهره سیبک از نوع مهره قفلی همراه با یک پخ مانند است. این پخ به قسمت مخروطی سیبک گیر کرده و از چرخش آن جلوگیری می کند. این مهره تنها یک بار قابل استفاده است زیرا:
قسمت پخ مهره با یک بار بستن تغییر شکل می یابد و کاملا صاف می شود.قسمت قفل کننده مهره بعد از این که باز شود، اثر خود را از دست می دهد.
گردگیر دنده شان های فرمان
باز و بست گردگیر
برای این کار باید از یک خار بازکن مطابق شکل استفاده شود.
 


آشنایی با اجزای تشیکل دهنده سیستم فرمان در خودروهای امروزی 02


سطح داخلی دو طرف گردگیر (سمت a وb )باید قبل از نصب گردگیر با گریس مخصوص پوشیده شود. این گریس، نصب گردگیر را راحت تر کرده و از خراب شدن آن حین نصب، جلوگیری می کند.

توصیه ها

از این که سطح دو طرف گردگیر از یک سمت روی پوسته فرمان (قسمت c )و از سمت دیگر روی بازویی قرقری (قسمت d ) به طور کامل بسته شده باشداطمینان حاصل کنید.نصب صحیح باعث می شود تا گردگیر در جای خود ثابت باقی بماند.

لوله انتقال هوا

در بسیاری از سیستم های فرمان از نوع DVI مشاهده می شود که هوا نمی تواند به راحتی در دو طرف دنده شانه ای فرمان جریان داشته باشد. با استفاده از گردگیرها این مساله به دو روش قابل حل است: هر دو گردگیر با فضای بیرون ارتباط داشته باشد، یا از یک لوله انتقال هوا که بین دو گردگیر قرار دارد استفاده شود. برای جلوگیری از بیرون ریختن گریس روی سطح جاده، یا خرابی گردگیر لازم است که هنگام نصب لوله به طور کامل دور تا دور آن گرفته شده باشد و از مسدود نبودن آن اطمینان حاصل شود.
بازوی قرُقرُی
هنگامی که بازوی قرقری توسط ابزار شماره 2 درحال باز یا بسته شدن هستند ابزار شماره 1، نقش یک قاب و نگه دارنده را برای دنده شانه ای فرمان بازی می کند.استفاده از ابزار شماره 1، خطر خراب شدن دندانه های شانه ای فرمان یا شکستن پوسته فرمان را مخصوصا در هنگام باز و بسته کردن بازوی قرقری کاهش می دهد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ